penta.org.pl

Blog tematyczny o biznesie i finansach

Biznes

Rozszerzenia Google – charakterystyka i zastosowanie

Rozszerzenia Google – charakterystyka i zastosowanie

Rozszerzenia Google to niezwykle przydatne narzędzia, które umożliwiają sprawny dobór treści prezentowanych reklam. Odpowiednie stosowanie Google Ads pomaga w realizacji celów biznesowych oraz ułatwia budowanie świadomości marki.

Czym są rozszerzenia Google?

Rozszerzenia Google są przydatnym narzędziem, które pozwala na umieszczanie w reklamach dodatkowych, odpowiednio dobranych informacji, których celem jest promowanie firmy oraz zachęcenie do skorzystania z jej usług. Dzięki rozszerzeniom możliwym staje się wzrost popularności reklam, co przekłada się z kolei na umacnianie pozycji firmy.

Wśród najpopularniejszych formatów rozszerzeń można wyróżnić między innymi przyciski do wykonywania połączeń, dane dotyczące lokalizacji, a także różnego rodzaju odnośniki do pozostałych części witryny.

Warto zaznaczyć, że istnieją 2 typy rozszerzeń – ręczne i automatyczne. W przypadku rozszerzeń ręcznych koniecznym jest przeprowadzenie dodatkowej konfiguracji. Drugi typ, czyli rozszerzenia automatyczne dodawane są na podstawie prognoz Google Ads.

Jak działają rozszerzenia Google?

Google Ads stosuje specjalnie opracowane algorytmy, dzięki którym możliwym staje się zmaksymalizowanie skuteczności wyświetlanych reklam – rozszerzenia dopasowują treść reklam do indywidualnych wyszukiwań poszczególnych użytkowników.

Rozszerzenia ubogacają i precyzują reklamy, dzięki czemu stają się one zdecydowanie bardziej widoczne, a co za tym idzie także i bardziej wartościowe. Zainstalowanie odpowiednich rozszerzeń wiąże się zazwyczaj ze wzrostem liczby kliknięć, a poza tym oferuje użytkownikom także dodatkowe opcje kontaktu z firmą.

Działanie i zalety rozszerzeń automatycznych

Rozszerzenia automatyczne to narzędzia, które zwiększają trafność reklam, a tym samym także i szanse na zdobycie nowych klientów. Tworzenie automatycznych rozszerzeń Google bazuje na statystykach i prognozach – jeżeli istnieje szansa na poprawę skuteczności reklamy, Google Ads rozpoczyna automatyczne wyświetlanie rozszerzenia.

Automatyczne rozszerzenia Google mogą być stosowane samodzielnie, bardzo często używane są jednak w różnego rodzaju kampaniach reklamowych. Niezwykle ważną kwestią w przypadku połączenia różnych typów rozszerzeń jest staranne dopasowanie rozszerzeń manualnych do typu danej działalności.

Najpopularniejsze rodzaje rozszerzeń automatycznych

Wśród często używanych rozszerzeń Google można znaleźć między innymi dynamiczne rozszerzenia linków do podstron, które pomagają w poprawnym przekierowywaniu odbiorców, ułatwiając znalezienie przydatnych i interesujących informacji.

Oprócz tego dość często wykorzystywanymi rozszerzeniami są tzw. dynamiczne rozszerzenia informacji w witrynie, zawierające dodatkowe informacje dotyczące usług oraz produktów oferowanych przez daną firmę.

Niezwykle ważną rolę odgrywają także rozszerzenia lokalizacji, które ułatwiają znalezienie poszczególnych oddziałów firmy – rozszerzenia tego typu mogą zawierać między innymi reklamy z adresem firmy, a także przydatne wskazówki dotyczące dojazdu czy lokalizacji danego przedsiębiorstwa.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.